Teknisk information om AKKA och andra system i förvaltningsobjektet Katalog och integration

AKKA är universitetets gemensamma katalog- och behörighetsystem som används för

  • att visa universitetets organisation och kontaktuppgifter,
  • att visa vilka som är anställda och övrigt verksamma vid universitetet samt
  • ge studenter, anställda och övriga verksamma kontrollerad tillgång till elektroniska resurser vid universitetet.

AKKA är en del av universitetets IT-infrastruktur och närliggande system är:

Har du hittar du information om hur universitetets olika IT-baserade tjänster och applikationer kan använda informationen i AKKA och övriga systersystem i Katalog och integration. I valen i menyn till vänster finns en hel del information om olika sätt att använda AKKAs information och inloggningsmöjligheter.

  

Användarstöd för katalogadministratörer och andra frågor om AKKA

itsupport@uu.se

018-471 44 00

Förvaltningsorganisation

E-områdesansvarig Per-Olof Andersson, pelle.andersson@uadm.uu.se

E-koordinator IT : Jonas Nordlund, jonas.nordlund@uu.se