AKKA är universitetets gemensamma katalog- och behörighetsystem som används för
- att visa universitetets organisation och kontaktuppgifter,
- att visa vilka som är anställda och övrigt verksamma vid universitetet samt
- ge studenter, anställda och övriga verksamma kontrollerad tillgång till elektroniska resurser vid universitetet.
AKKA är en del av universitetets IT-infrastruktur och närliggande system är:
- Gemensam webbinloggning
- Universitetets gemensamma Active Directory
- Det avancerade grupphanteringsverktyget Grouper
Har du hittar du information om hur universitetets olika IT-baserade tjänster och applikationer kan använda informationen i AKKA och övriga systersystem i Katalog och integration. I valen i menyn till vänster finns en hel del information om olika sätt att använda AKKAs information och inloggningsmöjligheter.
Användarstöd för katalogadministratörer och andra frågor om AKKA
018-471 44 00
Förvaltningsorganisation
E-områdesansvarig Per-Olof Andersson, pelle.andersson@uadm.uu.se
E-koordinator IT : Jonas Nordlund, jonas.nordlund@uu.se